Witryna sklepowa wizytówką Twoją jest!
Chcesz wiedzieć, o czym należy pamiętać podczas aranżacji witryn sklepowych? Zastanawiasz się, czy wystawa może być sposobem na przyciągnięcie klientów? Co powinno znaleźć się na ekspozytorze reklamowym, a czego absolutnie nie należy tam umieszczać? Jeżeli zmagasz się z tego rodzaju pytaniami, zapraszamy do przeczytania naszego krótkiego poradnika. Jesteśmy przekonani, że zawarte w nim sugestie pomogą Ci stworzyć ekspozycje sklepowe, które wymiernie zwiększą Twoje obroty!
Witryna jak wizytówka?
Większość osób jest wzrokowcami, dlatego aranżacja witryn sklepowych może stanowić świetny „wabik” na klientów. W uproszczeniu – dobrze urządzona wystawa jest niczym wizytówka danej firmy. Warto więc zadbać o to, by jak najlepiej prezentowała markę i zachęcała do zapoznania się z ofertą danego sklepu. Jak tego dokonać?
Początkowo może się wydawać, że jest to skomplikowane – w rzeczywistości jednak stworzenie ciekawej ekspozycji jest proste i stosunkowo tanie. Poniżej znajdziesz krótki opis najważniejszych elementów, o jakie należy zadbać, projektując aranżację wystawy sklepowej.
Kto jest twoim klientem?
Zanim przystąpisz do aranżacji swojej witryny, zastanów się, do kogo w szczególności ma ona być zaadresowana. Odpowiedź na to pytanie zdeterminuje wszystkie aspekty wystawy, takie jak:
-
zawartość ekspozytorów,
-
kolorystyka,
-
oświetlenie.
Przykładowo, ekspozycje sklepowe skierowane do dzieci powinny być kolorowe i wesołe – jeżeli sprzedajesz słodycze czy zabawki, taka aranżacja wystawy będzie odpowiednia. Jeśli jednak chcesz trafić w gust młodzieży lub dorosłych, będziesz potrzebować innych środków wyrazu. Jasne określenie głównej grupy docelowej ułatwi Ci podejmowanie kolejnych decyzji dotyczących wystroju witryny.
Dlaczego tworzysz nową wystawę?
Bardzo ważne jest, z jakiego powodu decydujesz się na zmianę aranżacji witryny swojego sklepu. Coś przecież skłoniło Cię do podjęcia tego trudu – i ten właśnie czynnik powinien być szczególnie wyeksponowany na wystawie. Przyczyn może być kilka:
-
chęć zaprezentowania nowej kolekcji,
-
nadchodzące wydarzenie (święta, Walentynki, Nowy Rok),
-
pragnienie włączenia się w większą akcję (np. charytatywną, promocyjną).
Diabeł tkwi w szczegółach
Wiele osób, tworząc aranżacje wystaw sklepowych, zapomina, jak ważna jest dbałość o detale. Tymczasem istnieją takie elementy, które mogą całkowicie zniweczyć wysiłek włożony w przygotowanie nowej ekspozycji. Czego należy unikać? Oto najważniejsze kwestie:
-
metki – jeżeli chcesz poinformować klientów o cenach produktów, które zajmują ekspozytory reklamowe, zrób to za pomocą osobnej tabliczki,
-
zabezpieczenia przeciwkradzieżowe – wcale nie musisz ich usuwać – zadbaj jednak o to, by były one niewidoczne na ekspozycji sklepowej,
-
niedoróbki, czyli pogniecione, zakurzone lub brudne produkty – nie zapominaj, że ścianka wystawiennicza ma zachęcać, a nie odstraszać; klient zakłada, że na ekspozytorze wyłożono to, co najlepsze w sklepie – jeżeli są to rzeczy pomięte lub uszkodzone, nie świadczy to najlepiej o ofercie danej firmy.
Ile to kosztuje?
Skuteczne ekspozycje sklepowe mogą być tanie! Często wystarczy jedynie dobry pomysł, by za pomocą prostych środków przyciągnąć uwagę klientów i umiejętnie zaprezentować towar umieszczony na wystawie. Oto elementy, jakie możesz wykorzystać w sąsiedztwie ekspozytora reklamowego:
-
przedmioty kojarzące się z nadchodzącą porą roku – parasole, konewki, sanki, bombki świąteczne, koszyczki wielkanocne itp.,
-
papierowe dekoracje – możesz wyciąć odpowiednie kształty lub posłużyć się sztuką origami – w obu przypadkach warto skorzystać z inspiracji w internecie,
-
elementy pochodzące z natury – kwiaty, liście, kasztany czy nawet gałęzie.
Witryna dla Twojego sklepu
Stworzenie eleganckiej i oryginalnej aranżacji witryny sklepowej jest proste! Wierzymy, że nasze porady staną się dla Ciebie inspiracją i pomogą Ci w zaprojektowaniu skutecznej, przyciągającej wzrok ekspozycji. Jeżeli jednak chcesz mieć pewność, że Twoja wystawa zachęci klientów do zrobienia u Ciebie zakupów i wolisz zlecić jej realizację profesjonalistom, skontaktuj się z nami . Na pewno będzie to trafiona inwestycja!
Współpraca
Współpracujemy z firmami targowymi, sieciami handlowymi, inwestorami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.