Projekt witryny sklepowej – co powinien uwzględniać?

W handlu stacjonarnym ponad 70% decyzji zakupowych jest podejmowanych w sposób impulsywny. Z tego powodu należy zachęcić potencjalnego klienta do przekroczenia progu punktu sprzedaży. Jak to zrobić? Bardzo ważna jest odpowiednia aranżacja witryn sklepowych. Co powinien obejmować jej projekt? Przeczytaj, poznaj najważniejsze zasady visual merchandisingu i stwórz niepowtarzalne dekoracje, które staną się znakiem rozpoznawczym Twojej marki.

Na czym polega visual merchandising?

Jest to ogół standardów, które pozwalają przygotować projekt marketingowo-sprzedażowy oddziałujący na wybraną grupę odbiorców. Aranżacja musi być dopasowana do wizerunku marki i oferowanego przez nią asortymentu. Ma ona zaledwie kilka sekund na przyciągnięcie uwagi na tyle, aby zachęcić przechodzące osoby do wizyty. Ogólne reguły visual merchandisingu podpowiadają, jak powinien wyglądać idealny projekt witryny sklepowej, by rzeczywiście oddziaływał na emocje.

Projektowanie witryn sklepowych – główne zasady

Profesjonalne projektowanie witryn sklepowych ma na celu zmianę przestrzeni w skuteczny komunikat marketingowy. Ludzie „kupują oczami”, dlatego tak ważna jest atrakcyjna aranżacja punktu oraz jego wystawy. Elementy te pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji i stworzyć swój unikalny klimat, który stanie się Twoim znakiem rozpoznawczym.

Idealna witryna mus być przede wszystkim:

  • spójna z ogólnym wizerunkiem marki – dopasowana do branży, sprzedawanych produktów i grupy docelowej,
  • nowoczesna – warto czerpać inspiracje z najnowszych trendów architektonicznych oraz zdobniczych i umiejętnie wplatać je w swój reklamowy design,
  • atrakcyjna optycznie – dobry projekt witryny wzmacnia atrakcyjność dostępnego asortymentu i komunikuje wartości wyznawane przez prowadzącego działalność.

Aranżacja witryn sklepowych – co wziąć pod uwagę przygotowując projekt?

Sprzedaż bezpośrednią warto oprzeć na psychologiczno-marketingowych regułach, które ułatwiają dotarcie do zainteresowanego produktem i przekonanie go do zawarcia transakcji oraz zachęcają do powrotu w przyszłości. Warto pamiętać, że wystawy przez wielu specjalistów zajmujących się reklamą wewnętrzną są uznawane za jeden z najważniejszych elementów całego punktu handlowego. Dobrze przemyślana aranżacja witryn sklepowych może wspierać obroty lub stanowić przeszkodę w pozyskiwaniu nowych klientów.

Podczas przygotowywania projektu merchandisingowego należy:

Określić grupę docelową i dopasowany do niej sposób komunikacji

Zupełnie inna kreacja sprawdzi się dla sklepu ze sprzętem sportowym niż eleganckiego butiku z odzieżą topowych projektantów czy centrum ogrodniczego. Do promowania na witrynie zawsze warto wybierać jednorodne towary. To pomoże stworzyć klarowny przekaz marketingowy.

Zachować wysoką estetykę

Podstawą jest schludność prezentowanego asortymentu. Ograniczenie liczby produktów chroni przed chaosem. Trzeba zachować odpowiednią kolorystykę, idealnie doświetlić meble sklepowe, piedestały i inne elementy wykorzystane w scenografii. Sprawdzonym sposobem na nietuzinkowy efekt jest wykorzystanie gry świateł i cieni.

Dopasować kreację do sklepowego wystroju

Podczas projektowania witryn sklepowych istotne jest zachowanie głównej komunikacji marki oraz stylu wykorzystanego podczas urządzania powierzchni sprzedażowej. Dzięki temu klient, zachwycony designem ekspozycji, nie poczuje się zagubiony po wejściu do punktu. Zwróć również uwagę aby łatwo było odnaleźć promowane na wystawie produkty.

Pamiętać o zmianach

W sektorze retail nie można zapominać o trendach sezonowych. Inna aranżacja sprawdzi się w okresie bożonarodzeniowym i noworocznym niż wiosną czy w wakacje. Wykorzystanie łańcuchów, choinek i bombek, lampionów, kwiatów oraz innych dekoracji dopasowanych do pory roku podniesie atrakcyjność wizualną przygotowanej ekspozycji.

Skorzystaj z fachowej pomocy

Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia? Zapraszamy – aranżacja witryn sklepowych stanowi jedną z naszych specjalności. Zespół P1 Group ma bogate doświadczenie w branży reklamy typu indoor i outdoor. Przygotowujmy oryginalne projekty wystaw dla punktów wolnostojących i usytuowanych w galeriach (w tym stoisk i wysp handlowych). Dostarczymy folię na szyby, litery 3D, kasetony, stojaki, ekspozytory i inne elementy scenografii oraz kompleksowo zaangażujemy Twoją przestrzeń.

Zapraszamy do współpracy

Współpracujemy z agencjami reklamowymi, projektantami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.