Dobry projekt stoiska sposobem na duży zarobek

Każda firma oferująca usługi lub produkty zdaje sobie sprawę, że wystawianie stanowiska na targach ogólnopolskich i międzynarodowych to okazja na pozyskanie nowych klientów, budowanie relacji biznesowych, a także wzmocnienie pozycji marki. Jeśli nie zostaniesz dostrzeżony, to szansa na rozwój znacznie spadnie. Dlatego tak ważny jest dobry projekt stoiska handlowego. Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj dalej

Jak zaprojektować stoisko handlowe?

Zanim jednak przejdzie się do meritum, czyli planowania powierzchni wystawowej, należy zastanowić się na wieloma kwestiami. Pierwszym krokiem powinien być kontakt z organizatorem targów w celu uzyskania informacji dotyczących m.in. spodziewanej liczby gości, a także wymiarów i położenia hali. Warto pomyśleć o:

  • planowanym budżecie,
  • rodzaju materiałów promocyjnych,
  • sposobie transportu poszczególnych części stoiska handlowego,
  • przygotowaniu planu reklamy i komunikacji,
  • wyborze i odpowiednim przeszkoleniu pracowników.

Jak widać, pracy jest sporo, a często czasu na podjęcie ostatecznych decyzji – niewiele. Dlatego też projektowanie stoiska warto powierzyć profesjonalnej firmie. Pozwoli to lepiej wykonać pozostałe czynności i wypaść w oczach potencjalnych klientów czy inwestorów jako profesjonalny podmiot.

Co możesz zyskać?

Dobrze przygotowane stoisko handlowe wpływa na efektywność działań marketingowych. Koncepcja jego aranżacji zależy przede wszystkim od tego, jakie cele chce zrealizować dane przedsiębiorstwo, firma czy start-up. Kluczowe jest ustalenie jego wielkości i lokalizacji na hali wystawienniczej. Od tego drugiego czynnika zależy, czy klienci będą łatwo docierać do oferty, czy będą ją pomijać. Nie mniej ważnymi, aczkolwiek często pomijanymi aspektami są np. wysokość hali, umiejscowienie wejścia i wyjścia (w tym awaryjne), toalet, a także odległość od sąsiednich stanowisk.

Na ogół przyjmuje się 4 podstawowe koncepcje strategiczne informujące o tym, w jakim miejscu ustawić stoisko. Poza dobrą lokalizacją i technicznymi aspektami istotne jest oddziaływanie na emocje klienta. Ważne jest, aby podkreślić, że produkt lub usługa wyróżnia się na rynku i może zaoferować coś, czego na próżno szukać u konkurencji.

Nowoczesnym rozwiązaniem jest wykorzystanie zdobyczy technologicznych, prezentując materiały reklamowe za pomocą tabletów. Nową modą jest wyświetlanie zdjęć, materiałów video, wykresów, a nawet chwytliwej, przyjemnej muzyki. Z jednej strony musi to przyciągnąć uwagę interesanta, jednak nie może być zbyt nachalne lub „przeładowane” informacjami. Nie może to zakłócać komunikacji z odwiedzającym.

Co przyciąga klienta?

Jeśli stoisko jest duże, warto podzielić je na kilka stref np. negocjacji, odpoczynku i rozrywki. W pierwszej z nich dochodzi do merytorycznych rozmów i konwersacji, a także zawierania umów biznesowych. W drugiej dobrze jest ulokować ekspres z aromatyczną kawą i zadbać o drobny poczęstunek. W trzeciej mogą znajdować się ciekawe materiały promocyjne i elektroniczne gadżety (w tym interaktywne gry związane z daną branżą).

Planując całość, trzeba pamiętać o tym, aby stoisko miało spójną, jasną i logiczną strukturę. Zbyt wiele bodźców może negatywnie wpłynąć na odbiór marki. Jego rozkład musi być nastawiony na indywidualne cele firmy. Kolorystyka stanowiska powinna odpowiadać barwom logotypu (łącznie z zachowaniem rodzaju i wielkości czcionek w materiałach promocyjnych). Częstym błędem jest brak wyeksponowania logo lub przedstawienie go w niskiej rozdzielczości.

Podsumowanie

Dobrą praktyką jest wyposażenie stoiska handlowego w strefę gadżetów i poczęstunku. Doskonale sprawdzają się klasyczne długopisy, notesy, zakładki do książek oraz słodycze z logotypem marki. Uważa się, że skrupulatnie dobrane i oryginale gadżety są pierwszym elementem, który przyciąga do stanowiska.

Spółka P11 Group jest dynamicznie rozwijającą się firmą, która w kompleksowy sposób pomoże Ci w odpowiednim zaprojektowaniu stoiska handlowego. Zaufaj profesjonalistom i nie bój się zainwestować w przyszłość swojej marki!

Zapraszamy do współpracy

Współpracujemy z agencjami reklamowymi, projektantami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.