Jak sprzedawać na stoisku wystawienniczym lub targowym?

Dostęp do Internetu i permanentny brak czasu spowodowały, że sieć stała się mimowolnym monopolem sprzedaży artykułów wszelakich — tu dosłownie znajdziesz i kupisz wszystko. W ostatnich latach łatwo spotkać ludzi, którzy twierdzą, że targi handlowe to już przeżytek i strata czasu zarówno dla wystawcy, jak i odwiedzających. Czy to rzeczywiście prawda? Absolutnie nie! Gdyby tak faktycznie było, spotkania we Frankfurcie nie cieszyłyby się tak ogromnym zainteresowaniem, a 60 tysięcy firm nie poświęcałoby rokrocznie kilku miesięcy na przygotowanie wyjątkowego stanowiska. Stoiska targowe to wciąż jeden z najistotniejszych sposobów prezentowania marki. Podpowiemy Ci, jak skutecznie promować i sprzedawać na tego typu imprezach wystawienniczych. Sprawdź!

Rozpocznij promocję wcześniej

Międzynarodowe Targi Poznańskie, które odwiedza blisko 600 tysięcy gości, to jeden z największych organizatorów takich imprez w naszym kraju. Mylisz się, jeśli myślisz, że targi to tylko kilkudniowe wydarzenie ujęte w branżowym kalendarzu. Udział w takim evencie to tygodnie, jeśli nie miesiące ciężkiej pracy, aktywności i zaplanowanej promocji Twojej firmy. Komunikuj się z Twoimi Klientami za pomocą dostępnych kanałów social media, nagłaśniaj obecność Twojej marki na spotkaniach handlowych, nawiązuj do wydarzenia, może nawet przygotuj i przedstaw przed nim specjalną promocję dla tych, którzy odwiedzą Twoje stanowisko. Uwierz, to zaprocentuje. Jeśli chcesz wystawić swoją ofertę — daj czas potencjalnemu odbiorcy zapoznać się z Twoją marką bliżej i utkwić mu w pamięci — a sam będzie szukał Twojego stoiska targowego.

Zostań zauważony przez organizatorów i dziennikarzy branżowych

Pierwsza zasada skutecznej sprzedaży głosi, że najważniejsza jest reklama. Prezentowana przez Ciebie oferta może być dobra i konkurencyjna pod względem ceny, jednakże bez odpowiedniej oprawy stoiska targowego i nieszablonowego montażu pozostanie raczej niezauważona. Postaw na kreatywność i niebanalną formę, wykorzystaj nowe technologie, nie bój się zaryzykować. Znajdź sposób, by spośród kilkuset wystawców, to właśnie Ciebie zapamiętali odwiedzający goście i zawodowi dziennikarze — to oni będą o Tobie wspominać w branżowych czasopismach, oni też jako pierwsi mogą skorzystać z Twojej oferty. Czasem do zainteresowania kupującego wystarczy unikatowo zaprojektowane stoisko, które przyciągnie wzrok, a niekiedy nieszablonowa oprawa ścianki reklamowej czy hostessa rozdająca próbki Twoich produktów — pomyśl, czym warto zaskoczyć organizatorów i gości.

Wejdź w interakcje z odwiedzającymi

Najgorsze co możesz zrobić, gdy wystawiasz swoje produkty na targach to budowanie dystansu w obawie przed utratą profesjonalizmu. Nic bardziej mylnego! Nie bój się ludzi — złapanie kontaktu z odwiedzającymi przez Twoją ściankę reklamową to połowa sukcesu dobrej sprzedaży. Musisz pamiętać, że to Ty jesteś ambasadorem marki lub najlepszym reprezentantem firmy — wejdź w interakcję, pytaj o potrzeby, reaguj i słuchaj. Przedstaw zalety swojej oferty, zaproponuj niezobowiązujące spotkanie czy kontakt po evencie i pozostaw swoją wizytówkę. Często Klienci kupują produkt dlatego, że dobrze kojarzy im się z osobą, która go im  zareklamowała  — w biznesie, jak w życiu — tutaj również liczy się pierwsze wrażenie.

Pozwól przetestować odwiedzającym swój produkt

Wszyscy lubimy doświadczać i mieć możliwość testowania przed zakupem. Udział Twojej firmy w targach to świetna okazja, by pokazać zainteresowanym, jak rewelacyjna jest Twoja oferta. To dobry moment, by przekonać do swojej marki tych nieprzekonanych — oni często muszą dotknąć, zanim kupią. Warto, żebyś już na etapie projektowania stoiska przewidział odpowiednie miejsce, które pozwoli na swobodne testy Twoich produktów — w zależności od asortymentu może to być osobny stolik, albo po prostu wygodny fotel. Dobrze jest zadbać o montaż stoiska targowego w taki sposób, aby znalazła się powierzchnia zarówno do komfortowej prezentacji oferty czy usług, jak i przestrzeń na samodzielne przetestowanie produktu przez odwiedzających gości. Daj im szansę przekonać się, że Twoje towary warte są kupna.

Pamiętaj o CTA – nawiązuj do działania

Targi to dobra okazja, by wejść w interakcję z potencjalnym Klientem. Gdy nawiążesz z nim kontakt i poznasz już jego potrzeby, spróbuj go zmotywować do działania — nakłoń, żeby przetestował produkt, a potem zapytaj o jego wrażenia. A może dasz radę namówić go do wejścia na Twoją stronę www i zakupu towarów na próbę? Każde podjęte przez odwiedzającego stoisko gościa działanie to szansa na pozyskanie nowego klienta. Nie bądź nachalny, ale w subtelny sposób przejmij kontrolę nad rozmową — proponuj, rzucaj wyzwanie, motywuj, nakłaniaj do testowania i kupna. Jeśli trzeba — oferuj swoją pomoc, a wysiłek włożony w pozyskanie kontaktu zapewne szybko Ci się zwróci.

Targi handlowe to doskonała okazja, żebyś zaprezentował swoją ofertę bardzo szerokiemu gronu odbiorców. To również wydarzenie, które będzie kosztowało Cię sporo wysiłku i energii — nie tylko w dniu eventu, ale i na kilka tygodni przed nim. Warto zatem, żebyś dobrze się do niego przygotował — zarówno pod względem oferty, jak i samego stoiska reklamowego. Dobra strategia i świetna realizacja z całą pewnością szybko zaczną procentować.

Zapraszamy do współpracy

Współpracujemy z agencjami reklamowymi, projektantami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.