Dobry projekt ekspozycji sklepowej podstawą sprzedaży

Właściwa ekspozycja towaru w sklepowej witrynie oraz wewnątrz lokalu zwiększa sprzedaż. Zaprasza klienta, by wstąpił do środka i sugeruje, na co powinien zwrócić uwagę. To zasada, o jakiej dobry handlowiec nigdy nie zapomina. Co musisz wiedzieć, zanim przystąpisz do planowania wyglądu witryny?

Czy wiesz, że Twoi klienci robią zakupy „od pierwszego wejrzenia”? Visual merchandising, czyli sprzedaż za pomocą ekspozycji towaru to strategia powstała na bazie obserwacji zachowań osób odwiedzających sklepy. Każda grupa docelowa różni się od siebie, ale podstawowe reguły są dla wszystkich takie same. Utrzymanie dobrego nastroju klienta i kierowanie go po mapie marketu dokładnie tak, jak tego pragniesz, jest możliwe dzięki zadbaniu o atrybuty ekspozycji.

Projektowanie witryn sklepowych — pierwszy krok do sprzedaży

Bywa, że witryna sklepowa jest pierwszym punktem styku z marką. To po niej podświadomie ocenia się, czy warto wejść do środka, poświęcić swój czas i pieniądze. Dobrze zaprojektowana wystawa przyciąga uwagę klienta, zachęca do odwiedzenia przedsiębiorstwa i zapoznania się z asortymentem. Prezentuje kluczowe dla obranej strategii towary w estetycznej i atrakcyjnej formie. Wzbudza emocje i pokazuje m.in. logo firmy, budując konkretne skojarzenia. Powinna nawiązywać do aktualnej kampanii reklamowej, by wywrzeć wrażenie spójności. Ma także bardzo ważne zadanie: przyciągnięcie Twojej grupy docelowej oraz wskazanie, że to właśnie u Ciebie odnajdą potrzebne im rzeczy i usługi. Musi nieść ze sobą jednoznaczny przekaz, dlatego projektowanie witryn sklepowych ma duże znaczenie dla wysokości sprzedaży. Wysyłanie sprzecznych komunikatów dezorientuje klientów.

Ekspozycje sklepowe – jak odnaleźć się wśród półek?

Odwiedzenie nowego sklepu jest dla człowieka jak wizyta w cudzym domu. Nie zna on jeszcze układu półek, przez co szybko czuje się zagubiony. Poza pomocną obsługą dobrze jest postawić na logiczny i prosty w odbiorze rozkład asortymentu. Towary ułożone grupami tematycznymi i markami ułatwiają życie konsumentom, ale też handlowcom. Lepiej jest rozmieszczać informacje o akcjach promocyjnych oraz sortować towar na półkach i ladach wystawienniczych tak, by był wizualnie atrakcyjny. Pamiętaj, że to Ty, jako projektant ekspozycji sklepowej „oprowadzasz” klienta po swoich podwojach. Zapewnij mu podróż pełną pozytywnych emocji, nowych doświadczeń, ale też zastosuj praktyczne ułatwienia. Ciężkie produkty warto umieszczać na dolnych częściach regałów, by zapobiegać upadkom i trudnościom we włożeniu ich do wózka. Można też przetestować na odwiedzających układ produktów na półce. Zwykle na wysokości wzroku umieszcza się te, na których sprzedaży zależy Ci najbardziej. Powinieneś szeregować je cenami i markami, uwydatniając na środku ekspozycji te, które są najistotniejsze dla Ciebie.

Zadbaj o to, by półki były wizualnie uporządkowane i nie sprawiały przytłaczającego wrażenia. Specjaliści pomogą Ci w zaprojektowaniu i stworzeniu ekspozycji, która będzie wyglądać na przejrzystą oraz lekką dzięki zastosowanym materiałom i oświetleniu. Przypadkowemu rozmieszczeniu towaru zapobiegają lady wystawiennicze. Możesz na nich stawiać testery produktów, ulotki reklamowe oraz same produkty tak, by łatwo było spakować je do koszyka. Ozdobione logiem stają się wizytówką dobrego sklepu.

Zapraszamy do współpracy

Współpracujemy z agencjami reklamowymi, projektantami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.