Wykorzystanie liter przestrzennych 3D w branży reklamowej

Przygotowanie odpowiedniej oferty to początek drogi, której zwieńczeniem będzie notowanie wysokich zysków. Jednak nawet najlepiej napisana propozycja sprzedaży czy świadczenia usług nie zapewni efektu, jeśli potencjalny odbiorca jej nie dostrzeże. Musisz wyróżnić swoje przedsiębiorstwo, sprawić, że stanie się ono widoczne, zaistnieje w przestrzeni publicznej. Świetnie pomagają w tym litery 3D. Czym są i jakie marketingowe funkcje pełnią? Sprawdź!

Znaczenie pojęcia liter 3D

Jest to nowoczesne narzędzie tzw. reklamy zewnętrznej w formie stałego, fizycznego nośnika. Oznacza to, że jego zadaniem jest wysyłanie bodźców do potencjalnego klienta, w miejscu publicznym. Najczęściej odbywa się to w bezpośrednim otoczeniu siedziby firmy np. nad wejściem. Litery zazwyczaj składają się na nazwę przedsiębiorstwa, są wypukłe i dzięki temu, że wystają poza elewację budynku, stają się lepiej dostrzegalne. Mogą one mieć dowolny kształt i być wykonane w różnych stylach. Dobrze sprawdzają się wersje podświetlane.

Wykorzystanie w reklamie

Najważniejszą rolą, jaką mają do odegrania napisy przestrzenne 3D, jest sygnalizowanie obecności firmy w danym miejscu. Dzięki nim przestaje ona być anonimowa, staje się widoczna i zaczyna funkcjonować w konkretnym obszarze. W dużym stopniu pomaga to w dotarciu do odbiorcy, sprawieniu, że wzrok klienta wyłoni nazwę przedsiębiorstwa, a tym samym wyróżni się ono na tle konkurencji.

Dzięki temu procesowi konkretna marka zaczyna być obecna w świadomości konsumenta, który będzie kojarzył usługodawcę z obszarem jego działalności. Litery 3D pozwalają zatem zbudować relację między firmą a potencjalnym kontrahentem, popytem na dane dobro, a jego podażą. Zwiększa się prawdopodobieństwo, że kiedy u takiej osoby pojawi się zapotrzebowanie na skorzystanie z danej usługi, pierwszą firmą, o której pomyśli, będzie właśnie ta znana z obserwowania reklamy zewnętrznej. Wzrasta zatem szansa na sprzedaż.

Wreszcie funkcją liter przestrzennych 3D jest budowanie pozytywnego wizerunku danej marki. Ważne jest jednak, żeby były one zarówno atrakcyjnie zaprojektowane, jak i profesjonalnie wykonane. Właśnie dlatego tak dobrze sprawdzają się warianty świetlne, które nietuzinkowo wyglądają, wywołują poczucie prestiżu i stwarzają obraz nowoczesnego przedsiębiorstwa. Nośnik ten jest zatem swoistą wizytówką.

Jakie mogą być litery 3D?

Napisy różnią się materiałem, z jakiego się je wykonuje. Najczęściej spotykane są litery ze styroduru. Komponent ten daje dużą swobodę, zapewnia możliwość wyboru dowolnej kolorystyki, wielkości oraz kształtu. Olbrzymią jego zaletą jest niska waga i wysoka odporność na działanie czynników atmosferycznych. Styrodur jest dużo mniej nasiąkliwy niż styropian, dzięki czemu nie niszczą go opady deszczu czy śniegu, a jednocześnie lepiej izoluje. Dobrze znosi też niskie temperatury oraz jest twardy, co zapewnia wytrzymałość mechaniczną.
Można także korzystać z innych materiałów. Do produkcji liter 3D stosuje się też aluminium, PCV, dibond, pleksi.

Gdzie montować napisy przestrzenne?

Najczęściej wybierane jest bezpośrednie otoczenie firmy, w tym przede wszystkim zewnętrzne ściany budynku. Reklama może mieć także formę wolnostojącą. Coraz więcej osób decyduje się również na instalację wewnątrz obiektu. Zazwyczaj ma to miejsce w przypadku wynajmowania powierzchni w biurowcu wspólnym. Wtedy takie litery umieszcza się w okolicy recepcji. Można zamówić także oznakowania pewnych pomieszczeń np. biuro handlowe itp., by zyskać profesjonalną aranżację. Przestrzenne napisy pełnią nie tylko funkcję tożsamościową, sygnalizującą obecność danej firmy w konkretnym miejscu, ale także są typową reklamą i mogą być one montowane na ścianach obiektów oddalonych od siedziby.

Podsumowanie

Skuteczny marketing powinien łączyć wykorzystywanie kilku technik. Błąd popełniają podmioty, które ograniczają swoją promocję jedynie do internetowych działań. Równie istotna jest reklama zewnętrzna. Przestrzenne litery 3D budują pozytywny wizerunek firmy, przyciągają uwagę potencjalnego klienta i sprawiają, że dana marka może zaistnieć w jego świadomości. Ich wygląd jest niezwykle ważny. Im ładniejszy nośnik treści, tym skuteczniejsza perswazja, dlatego warto zlecić jego produkcję profesjonalistom.

Zapraszamy do współpracy

Współpracujemy z agencjami reklamowymi, projektantami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.