Jak projektować szyldy reklamowe?
Spacerując po mieście, z pewnością zauważysz sporą liczbę banerów promocyjnych. Szyldy reklamowe to jedno z najbardziej rozpowszechnionych narzędzi marketingowych. Można powiedzieć, że atakują niemal z każdej strony, choć osoby odpowiedzialne za organizację przestrzeni publicznych wciąż wprowadzają nowe regulacje w postaci uchwał krajobrazowych. Jak zatem zaprojektować szyld, aby spełniał swoją funkcję i jednocześnie nie zakłócał estetyki otoczenia? Poznaj kilka wskazówek!
Projekt szyldu reklamowego – o tym musisz pamiętać
Mnogość plakatów, banerów i billboardów sprawia, że trudno się wybić z reklamą outdoorową. Jak sprawić, aby odbiorca spojrzał na szyld? Co zrobić, żeby zawarty na nim przekaz dotarł do jak największej liczby potencjalnych klientów? Kluczem do tego jest odpowiedni projekt. To on odpowiada za skuteczność reklamy, dlatego tworząc go, pamiętaj o:
- prostym komunikacie – bazuj na minimalizmie i zwięzłej treści, operuj symbolami charakterystycznymi dla danej marki, aby ułatwić jej szybką identyfikację. Unikaj gromadzenia dużej ilości tekstu,
- oryginalności – szyld reklamowy musi rzucać się w oczy i wyróżniać spośród wielu innych, podobnych form promowania produktów czy usług. Współcześnie doskonale znane jest zjawisko nazywane ślepotą reklamową – oznacza ono ignorowanie plakatów i banerów przez przechodniów, którzy mają już ich przesyt w miejskim krajobrazie. Aby mieć pewność, że Twoja tablica zwróci uwagę, postaw na niebanalność,
- czytelności przekazu – szyldy reklamowe są mijane w pośpiechu – na ulicy, podczas jazdy komunikacją miejską czy samochodem. Zadbaj o to, żeby nawet mimowolne zerknięcie wywołało pożądaną reakcję w odbiorcy i utrwaliło w nim informację o promowanej marce, usłudze czy produkcie. Klarowny przekaz i jasna komunikacja to zatem podstawa,
- dostosowaniu do miejsca, w którym zawiśnie szyld reklamowy – ten punkt może okazać się nieco problematyczny, bo graficy tworzący plakaty nie zawsze mają wiedzę o miejscu ich późniejszego montażu. Dobrym rozwiązaniem jest poznanie kontekstu architektonicznego, co pozwoli jak najlepiej dostosować projekt do otoczenia. Jeśli szyld ma zawisnąć przykładowo w centrum Poznania, musisz dostosować jego design do zagospodarowania terenu i stylu ewentualnych zabytków.
Czcionka ma znaczenie – wyróżnij swój szyld reklamowy!
Zawarcie minimum treści na szyldzie reklamowym wymaga takiego jej wyeksponowania, aby zapewnić zwrócenie uwagi odbiorcy, szybkie przeczytanie i zapadnięcie w pamięć. Co musisz wiedzieć, wybierając czcionkę? Najważniejsze parametry to:
- wielkość – kiepskim pomysłem jest zarówno drobny druk, jak i wielkie litery. Powinieneś znaleźć balans, aby tekst wyglądał przyjaźnie i nie był agresywny, krzykliwy czy zbyt nachalny,
- kolor – dostosuj barwę liter do tła, na którym będą umieszczone. Poleca się zachować duży kontrast, dzięki czemu adresat przekazu z łatwością go odczyta. Spróbuj przewidzieć, jak dany odcień będzie wyglądał podczas intensywnie słonecznego dnia lub po zmroku – w ten sposób zapewnisz czytelność w każdych warunkach,
- font – skomplikowany krój pisma będzie nieczytelny, prosty i banalny może okazać się zbyt nudny, aby zwrócić uwagę przechodniów. Wybierz taki, który zapewni klarowność tekstu, a jednocześnie wyróżni się z otoczenia. Dostosuj go również do specyfiki promowanego produktu czy usługi.
Szyldy reklamowe w wymaganiach formalnych
Projektując szyld reklamowy, musisz brać pod uwagę odgórnie narzucone wytyczne dotyczące rozmiarów czy miejsca montażu, a także dopuszczalnych, eksponowanych treści i sposobów ich podświetlania. Grafik ma zatem trudny orzech do zgryzienia, musząc sprostać wymaganiom formalnym i jednocześnie stworzyć reklamę, która będzie skutecznie promować.
Zaprojektuj szyld idealny!
Chcesz zamówić skuteczny plakat lub baner reklamowy? Szukasz pomysłów, jak stworzyć szyld doskonały? Skorzystaj z powyższych wskazówek, które z pewnością okażą się pomocne. Z nimi Twój szyld w Poznaniu lub innym dużym mieście zostanie zauważony! Nie chcesz samodzielnie przygotowywać projektu? Firma P11 Group z chęcią Ci pomoże. Zapoznaj się z naszą ofertą i zadzwoń!
Zapraszamy do współpracy
Współpracujemy z agencjami reklamowymi, projektantami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.