Czym są wyspy handlowe i jak je zaprojektować?
Nowoczesna, atrakcyjna i wygodna zarówno dla sprzedawcy, jak i klienta – taka właśnie jest wyspa handlowa. Spotkasz ją w dużych galeriach – najczęściej jest umieszczona w głównych ciągach komunikacyjnych, co ułatwia dotarcie do niej osobom, które poszukują konkretnych produktów. Na czym polega fenomen takich stoisk i co powinien uwzględniać ich projekt? Zapraszamy do lektury!
Stoiska handlowe – wyspy sprzedażowe i usługowe
Warto podkreślić, że stoiska handlowe i wyspy nie służą wyłącznie do sprzedaży. Świetnie sprawdzają się w roli punktów usługowych – można realizować w nich szybkie naprawy telefonów i urządzeń mobilnych, dorabianie kluczy lub pakować prezenty. Przeważnie ustawia się je w pasażach, dużych sklepach lub centrach komercyjnych, gdzie każdego dnia przemieszcza się duża liczba potencjalnych klientów. Takie obiekty służą też jako informacja turystyczna lub miejsce obsługi interesantów. Wszechstronne wykorzystanie decyduje o niesłabnącej popularności takich punktów. Jednak – aby zapewnić komfort sprzedawcom i klientom – należy zadbać o odpowiedni projekt wyspy handlowej.
Co powinien uwzględniać projekt wyspy handlowej?
Istnieje kilka ważnych elementów, które powinna zawierać każda wyspa handlowa czy stoisko wolnostojące. Niezbędne są:
- lada – musi być wystarczająco szeroka, aby umożliwiać swobodną wymianę produktów i pieniędzy lub dokumentów,
- fotel dla osoby obsługującej punkt wraz z miejscem na kasę fiskalną, komputer i inne akcesoria wymagane do pracy,
- szklane gabloty – zabezpieczają asortyment przed kradzieżą, jednocześnie zapewniając jego perfekcyjną widoczność, aby klienci mogli go bezproblemowo oglądać,
- pojemne szafki – z uwagi na małe wymiary stoisk handlowych nie ma możliwości umieszczenia w nich zróżnicowanych towarów. Im większa przestrzeń do magazynowania sprzedawanych produktów, tym większa szansa, że odpowiedzą one na potrzeby konsumentów.



Designerskie wyspy handlowe i stoiska wolnostojące
Producent tworzący wyspy handlowe powinien zadbać o ich atrakcyjny i schludny wygląd. Przeszklone gabloty wyglądają elegancko, a stylowe lady zachęcają do przeglądania eksponowanego asortymentu. Liczy się także dopasowanie stylistyczne do wymagań właściciela obiektu, w którym ma stanąć stoisko. Z tego powodu projekty wysp handlowych są wykonywane zazwyczaj na indywidualne zamówienie, aby odpowiadały na konkretne potrzeby inwestorów.
Chcąc mieć pewność, że obiekt będzie zachęcał klientów do podejścia, należy dbać o jego estetykę. Z tego powodu ważne jest wykorzystanie podczas produkcji materiałów odpornych na zabrudzenia i łatwych w czyszczeniu.
Wyspy handlowe – zalety
Dlaczego warto postawić na stoiska handlowe w formie wyspy? Wyróżniają się one szeregiem zalet użytkowych.
- Są łatwo dostępne – ustawione w pasażu lub ciągu komunikacyjnym zapewniają możliwość przyciągnięcia klientów pozornie zupełnie niezainteresowanych daną ofertą.
- Ich utrzymanie jest tańsze niż prowadzenie tradycyjnego sklepu – wybierając wyspę handlową, nie musisz wynajmować lokalu, dzięki czemu redukujesz koszty.
- Nie wymagają żmudnej aranżacji i czasochłonnego sprzątania – mniejszy metraż to brak konieczności inwestowania w wyposażenie oraz częste porządkowanie przestrzeni.
- Maksymalizują wygodę obsługi – pracownik w takim stoisku ma w zasięgu ręki wszystkie potrzebne materiały, co znacznie usprawnia kontakt z klientem.
- Są uniwersalne – można wykorzystać je zarówno w roli punktu sprzedażowego, jak i usługowego czy konsultacyjnego. Świetnie sprawdzają się również podczas różnego rodzaju targów i konferencji.
Nowoczesne stoiska i wyspy handlowe
Jeśli szukasz miejsca do prowadzenia małego sklepu lub lokalu usługowego, wyspy handlowe i stoiska wolnostojące mogą okazać się doskonałym wyborem. Jednak, aby spełniały swoją funkcję i przyczyniały się do rozwoju Twojego biznesu, zleć ich zaprojektowanie i wykonanie profesjonalistom. Doradzą oni najlepsze rozwiązania, wykonają wizualizację i dopasują projekt do indywidualnych wytycznych inwestora.
Współpraca
Współpracujemy z firmami targowymi, sieciami handlowymi, inwestorami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.