Cechy dobrze zaprojektowanej zabudowy targowej

Przedstawiciele rozmaitych branż coraz częściej decydują się na udział we wszelkiego rodzaju pokazach i wystawach. To bez wątpienia popularny i, co najważniejsze, skuteczny sposób promocji oferty firmy.Trudno jednak liczyć na sukces bez odpowiedniego projektu stoiska targowego. Stanowiska łączy najczęściej wspólny temat ekspozycji. Na pewno – oprócz odwiedzających imprezę gości – spotkasz sporo branżowej konkurencji. W takiej sytuacji widoczność produktów czy usług Twojej firmy będzie zależała od pierwszego wrażenia potencjalnych klientów. Co zrobić, aby zainteresować ich akurat Twoją propozycją?

1. Efektywne projektowanie

Możliwość bezpośredniego spotkania z klientami to jedna z najważniejszych zalet targów. Wymaga to jednak przygotowania, podobnie jak przy każdej innej rozmowie biznesowej. Oprócz kwestii merytorycznych i kompetencji należy zatroszczyć się o estetyczny wygląd. Stosowna aranżacja stanowiska targowego, wykonana według atrakcyjnego projektu, zadziała równie dobrze, jak dbałość o prezencję. Tak jak elegancka wizytówka, powinna stanowić o prestiżu firmy i być znakiem jej jakości. Stoisko targowe należy zatem zaplanować profesjonalnie, schludnie i rozważnie. Nadmierna ilość atrakcji wywoła wrażenie chaosu i będzie odciągać uwagę od konkretów. Najlepiej zacząć od właściwego zagospodarowania przestrzeni – na pokazach do Twojej dyspozycji zazwyczaj jest nieduży obszar. Warto również zastanowić się, jak wykorzystać samą zabudowę targową. Dobrym pomysłem będzie wzbogacenie jej o grafikę, np. logo Twojej firmy. Dzięki temu będziesz mógł zrezygnować z zaburzających przejrzystość stanowiska dodatków. Spójność, użyteczność i czytelność powinny być głównym celem projektu. Pamiętaj też o odpowiednim oświetleniu, które pomoże zbudować przyjemną atmosferę. Uwydatni ono również walory zaplanowanej wewnątrz stoiska scenografii.

2. Efektownie to często efektywnie

Profesjonalizm nie musi być nudny! Zachowanie umiaru i przejrzystości nie jest równoznaczne z wyborem banalnych rozwiązań. Tutaj trzeba raz jeszcze wrócić do podstaw. Twoje stoisko powinno przykuwać wzrok. Nawet najstaranniej opracowana oferta i najbardziej atrakcyjne ceny zdadzą się na nic, gdy biorący udział w targach ominą Twój punkt. Tak jak porządna wizytówka świadczy o klasie Twojej firmy, tak efektowna zabudowa targowa będzie skutecznym zaproszeniem klientów do rozmowy. Tymczasem, skoro wiesz, od czego zacząć, przejdźmy dalej. O czym jeszcze należy pamiętać? Kolorystyka powinna być zgodna z identyfikacją wizualną prowadzonego przez Ciebie biznesu. Dobrze, aby to samo dotyczyło fontów i wszelkich elementów graficznych. Rozkład kiosku targowego musi być czytelny dla jego obsługi oraz zainteresowanych. Wszystko to ma współgrać z zastosowanym oświetleniem i wybranymi akcesoriami.

3. Efekt

Zachowując umiar, musisz pamiętać, że stanowisko ma przede wszystkim przyciągać klientów. Nawet najlepiej zaaranżowane stoisko nie spełni swojej funkcji, jeśli nie będzie mieć sprawnej obsługi. Wyjątkowo pomocne mogą się tu okazać rozmaite akcesoria targowe. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, a wybór odpowiedniej gabloty, stojaku czy wieży reklamowej może zaważyć na Twojej skuteczności. Warto rozważyć też wykorzystanie takich dodatków jak tablica suchościeralna lub monitor interaktywny. Mogą być wyjątkowo użyteczne w trakcie rozmowy z klientami. Szukając specjalnych akcesoriów i podążając za najnowszymi trendami, powinieneś stale mieć na uwadze unikanie nadmiaru. Powodzenie projektu będzie zależało od utrzymania korzystnego bilansu. Kupując bądź wynajmując dużą liczbę zbędnych gadżetów, możesz po prostu się przeliczyć. Udział w targach należy traktować jako inwestycję, a przecież dobry interes to taki, który zwraca się z nawiązką. Łatwo tu o pomyłkę i warto wcześniej poświęcić trochę czasu na konsultacje. Jeśli liczysz na sukces marketingowy, zdaj się na wsparcie specjalistów.

dobrze zaprojektowany ekspozytor

Współpraca

Współpracujemy z firmami targowymi, sieciami handlowymi, inwestorami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.