Budowa stoisk targowych – jak to zrobić dobrze?

Jeżeli planujesz wziąć udział w imprezie branżowej i szukasz wskazówek dotyczących budowy stoisk targowych, koniecznie zapoznaj się z naszymi podpowiedziami. Zebraliśmy najważniejsze informacje, które będą pomocne przy projektowaniu aranżacji. Zapraszamy do lektury!

Stoisko handlowe typu wyspa

Właściwy dobór stanowiska wystawienniczego

Wiele zależy od tego, na jakie stoisko się zdecydujesz. Najtańsze, ale też najtrudniejsze do zbudowania I urządzenia są te określane mianem rzędowych, zamknięte z trzech stron. Dużo łatwiej zaaranżować stoiska narożne, natomiast optymalne są tzw. wyspy i stanowiska czołowe, ograniczone tylko jedną ścianą. Im bardziej otwarta przestrzeń, tym prościej nawiązać kontakt z klientem i stworzyć oryginalny wystrój.

Istotny jest także metraż. Jeśli jest niewielki, trzeba się naprawdę postarać, by stoisko zostało zauważone. Może wyróżniać się kolorystyką, nowoczesnymi technologiami, interesującymi rekwizytami lub dodatkowymi atrakcjami. Ważny jest też wygląd pracowników. Ich strój powinien wyraźnie wskazywać, jaką firmę reprezentują.

Dużą przestrzeń w czasie imprez branżowych rezerwują zazwyczaj większe przedsiębiorstwa i znane marki. W obrębie ich stoisk można zaprojektować i zbudować ,różne strefy – biznesową, handlową czy wypoczynku. 

Zaprezentuj swoją markę

Niezależnie od tego, jakie stoisko targowe zdecydujesz się zbudować, w jego wystroju powinny znaleźć się elementy charakterystyczne dla Twojej marki. Standardowo do ich zaprezentowania wykorzystuje się:

  • plakaty, wielkoformatowe wydruki,
  • roll-upy,
  • ulotki,
  • mobilne ścianki.

Bardzo ważne, by zastosować kolorystykę kojarzoną z daną firmą i wyeksponować logo. Warto zainwestować na przykład w efektowny neon lub nowoczesne technologie, takie jak ekrany dotykowe i infokioski. Im bardziej interaktywnie, tym większe szanse na przyciągnięcie uwagi zwiedzających. 

Stoisko typu wyspa

Przemyślana koncepcja

Najważniejsze jest to, by budowa stoiska targowego była przemyślana, a tym samym dopracowana w każdym szczególe. Nie można sobie pozwolić na to, by w ekspozycji znalazły się zbędne i nieprzydatne rekwizyty. Jeżeli będzie ich dużo, stworzą mało estetyczny bałagan. Dlatego właśnie warto zlecić budowę stoiska profesjonalistom. Dotyczy to samego projektu, jak i montażu. Dzięki temu będzie ono nie tylko bezpieczne i funkcjonalne, ale też efektowne. Harmonijnie skomponowany wystrój sam w sobie będzie zachęcał do tego, by w takim wnętrzu zostać nieco dłużej. 

Wyróżnij się!

Każde stoisko powinno być tak skonstruowane, by przyciągało wzrok na hali targowej. Nie jest to łatwe, bo projektanci prześcigają się w pomysłach. Niektóre przestrzenie, które powstają w ramach imprez targowych, to prawdziwe dzieła sztuki. Co zatem zrobić, by się wyróżnić? Szukaj inspiracji, nie bój się nowych rozwiązań, śledź trendy. Poza tym stawiaj na jakość. Wyposażenie stoiska wiele mówi o sytuacji Twojej firmy. Korzystaj więc z wysokogatunkowych materiałów i sprawdzonych produktów. Jeżeli zdecydujesz się na mniej kosztowny wystrój, dopilnuj, by był starannie wykończony i schludny. Postaw na detale!

Postaraj się też o to, by czymś zaskoczyć potencjalnych klientów. Nietypowe oświetlenie, tajemnicze kotary i zasłony, a może wynajęcie kogoś, kto przebierze się w charakterystyczny kostium? Możliwości jest naprawdę wiele i nie wszystkie są drogie. Wykaż się kreatywnością!

Praktyczne rozwiązania

Nie zapomnij o tym, że budowa stoisk targowych musi być zgodna z przepisami BHP. Jednak nie tylko one powinny być Twoimi wytycznymi. Przede wszystkim zadbaj o komfort odwiedzających, ale też pracowników, którzy spędzają w obrębie danego stanowiska wiele godzin. Dopilnuj, by wygodnie im się pracowało. Ważne jest to, by zarówno oni, jak i goście mieli na czym usiąść – to zawsze sprzyja rozmowom. Stosuj praktyczne rozwiązania i wybieraj tylko takie sprzęty, które są łatwe w obsłudze. 

Czy warto?

Budowa profesjonalnych stoisk targowych wymaga zaangażowania i znacznych nakładów finansowych. Jeśli jednak zadbasz o szczegóły, ta inwestycja zapewne zwróci się i pozwoli Ci pozyskać nowych kontrahentów. Skorzystaj z pomocy naszych specjalistów i spróbuj!

Zapraszamy do współpracy

Współpracujemy z agencjami reklamowymi, projektantami, architektami oraz indywidualnymi klientami.
Skontaktuj się z nami i poznaj najlepszą ofertę na rynku.